Marketing w internecie staje się najbardziej istotną drogą dotarcia do potencjalnego klienta- z roku na rok czas spędzany przez statystycznego Polaka przed ekranem komputera lub smartfona wydłuża się, sukcesywnie wypierając inne sposoby przekazu, takie jak telewizja i prasa. W związku z tym zwiększa się również udział reklamy internetowej w kampaniach reklamowych zarówno dużych firm, jak i lokalnych biznesów. Jeśli więc jesteś przedsiębiorcą, który nie chce „zostać w tyle” i interesuje cię promocja firmy w internecie, zachęcamy do zapoznania się z poniższym przewodnikiem po najpopularniejszych jej metodach.

 

Formy reklamy w internecie

1) Reklama w wynikach wyszukiwania

Po wpisaniu niektórych fraz w wyszukiwarkę Google, możemy zauważyć, że powyżej i poniżej wyników wyszukiwania znajdują się reklamy, swoim wyglądem imitujące wyszukane strony. Wykupując taką reklamę decydujemy przy jakich wyszukiwanych hasłach ma się pojawiać nasz adres. Przykładowo, jeśli mamy cukiernie zajmującą się wykonywaniem tortów na zamówienie i znajduje się ona w Warszawie, będą nas interesować klienci wpisujący w wyszukiwarke „torty na zamówienie Warszawa”, natomiast wyświetlanie naszej strony internetowej przy „torty na zamówienie Kraków” będzie stratą pieniędzy. Taka reklama firmy w internecie może nie jest najtańsza, ale zapewnia nam dotarcie do wyselekcjonowanej grupy docelowej, która poszukuje oferowanych przez nas usług lub produktów.

formy reklamy internetowej

Przykład reklamy w wynikach wyszukiwania Google

Skoro mowa już o kosztach- nie płacimy nic za samo wyświetlenie reklamy, jednak każde kliknięcie kosztuje nas określoną kwotę pieniędzy, której wysokość uzależniona jest od konkurencji, czyli od ilości osób które też są zainteresowane reklamą przy tym samym słowie kluczowym.

Więcej na temat tej formy reklamy można przeczytać na oficjalnej stronie Adwords.

tworzenie stron www cennik

Reklama na Facebooku- w tym przypadku w formie sponsorowanego posta.

2) Reklama na Facebooku

Reklama firmy w internecie może też odbywać się za pomocą portalu Facebook. Najbardziej istotną różnicą pomiędzy reklamą na tym portalu, a tą przy wynikach wyszukiwania w Google są kryteria według których wybieramy osoby, którym wyświetlana jest reklama. W przypadku Google opieramy się na hasłach, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, a w przypadku Facebooka możemy dobierać odbiorców na podstawie wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań i lubianych przez nich stron.

 

 

 

 

 

 

 

3) Wizytówka internetowa

Do reklamy za pomocą Adwords jak i do niektórych form reklamy internetowej omówionych w następnych punktach potrzebna jest własna strona internetowa. W przypadku mniejszych przedsiębiorstw wystarczająca jest zazwyczaj prosta wizytówka internetowa. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą – koszt zaprojektowania strony www dla firm wynosi 399 zł. Kliknij tutaj aby dowiedzieć się więcej.

4) Profil w mediach społecznościowych

Co jest lepsze niż tania reklama w internecie? Darmowa reklama w internecie. Jednym z jej sposobów jest założenie firmowej strony na jednym z portali społecznościowych. Jest w czym wybierać- Facebook, Twitter, Snapchat to aktualni liderzy w tej dziedzinie. Dobrze prowadzony profil nie tylko zapewni firmie większy rozgłos, ale umożliwi również nawiązanie bezpośredniej relacji z klientami, co przełoży się na ich zaufanie do naszej marki. Jednym ze sposobów promocji firmy w internecie nastawionej na pozyskiwanie nowych klientów jest także organizowanie konkursów w mediach społecznościowych, w których z warunków wzięcia udziału w losowaniu jest udostępnienie konkursowego posta swoim znajomym.

projektowanie stron internetowych reklama internetowa strony www dla firm

5) Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane polegają na tym, że płacimy danemu portalowi lub autorowi za reklamę firmy w internecie w formie nawiązania do naszej firmy w publikowanym artykule. Jeśli tylko nasz produkt nie jest w nim umieszczony w zbyt nachalny sposób i czytelnicy bloga pokrywają się z naszą grupą docelową klientów, jest to świetny sposób na zachęcenie do skorzystania z usług naszej firmy. Na tle innych rodzajów reklamy, artykuły sponsorowane wyróżnia to, że użytkownik nie wie, że ma do czynienia z reklamą internetową, co w czasach natłoku reklam online i popularności Adblocka (dodatku do przeglądarki blokującego wyświetlanie konwencjonalnych reklam) jest dużą zaletą.

 

Jeśli masz doświadczenie w promocji firmy w internecie i chciałbyś podzielić się swoimi wnioskami lub jeśli masz jakieś pytania, zapraszamy do zostawienia komentarza!