Link building – co to jest?

Link building jest procesem polegającym na budowaniu linków do witryny, które nie są naturalnie wygenerowane przez Google. Linki te można zbudować zarówno na stronach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Komplementarne linki są bardzo ważne dla pozycjonowania i wyników wyszukiwania. Dlatego link building jest tak istotny dla każdego marketera internetowego.

Sekcja: Linki

Linki są budulcem sieci. To właśnie dzięki nim możliwe jest znalezienie informacji podczas wyszukiwania. Linki są również tym, co umożliwia wyszukiwarkom takim jak Google zbieranie treści z całej sieci, łączenie ich w sposób, który ma sens, a następnie prezentowanie ich ludziom, którzy mogą być zainteresowani tym, co znajduje się na tych stronach.

Linki tworzone są poprzez „łączenie” jednej strony z drugą. Odbywa się to poprzez stworzenie linku hipertekstowego (lub „href”), który wskazuje z jednej strony na drugą. href jest zazwyczaj umieszczany w treści dokumentu HTML lub w atrybucie elementu HTML, takiego jak znacznik <a>. The href może wskazywać na dowolny zasób w sieci World Wide Web: obraz, wideo, tekst, itp.

Sekcja: Jak budować linki? Jakie są najlepsze strategie?

Budowanie linków to proces pozyskiwania innych stron internetowych do umieszczania linków do Twojej witryny. Linki zwiększają wiarygodność i autorytet Twojej strony, dzięki czemu jest bardziej prawdopodobne, że wyszukiwarki ocenią Twoją treść wyżej niż identyczną stronę bez linków.

Istnieje kilka różnych sposobów budowania linków. Niektóre metody są lepsze od innych. Poniższa lista zawiera kilka popularnych strategii budowania linków:

Blogowanie gościnne – Napisz artykuł dla popularnego bloga i zamieść link zwrotny do swojej strony w sekcji bio autora. Możesz również wymieniać się postami gościnnymi z innymi blogami w swojej niszy.

Infografie – Stwórz wizualną treść, która jest wysoce dzielona na portalach społecznościowych, takich jak Pinterest czy Infogr. Może to być grafika na temat czegoś, co jest trendy w mediach społecznościowych, np. jak zawiązać muszkę lub historia tradycji jedzenia podczas Święta Dziękczynienia. Upewnij się, że w każdej infografice znajdują się linki do Twojej strony, aby ludzie mogli łatwo uzyskać więcej informacji o Twojej firmie, jeśli uznają je za wystarczająco przydatne, aby podzielić się nimi ze swoimi znajomymi na Facebooku lub Twitterze!

Media społecznościowe – Publikuj unikalne treści na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Instagram i LinkedIn.

Sekcja: Jakie są zasady prawidłowego link buildingu?

Link building to proces zdobywania linków z innych stron, aby Twoja strona była bardziej widoczna w wyszukiwarkach takich jak Google. Link building jest jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu organicznego i rankingów, ale może również prowadzić do kar za nadmierną optymalizację, jeśli nie jest wykonywany prawidłowo.

Link building może być wykonywany ręcznie lub automatycznie, ale generalnie zalecamy robienie tego ręcznie, ponieważ możesz mieć lepszą kontrolę nad jakością linków, które otrzymujesz. W tym artykule, będziemy przechodzić przez podstawy link buildingu tak, że można zacząć!

Jakie są zasady prawidłowego link buildingu?

Istnieje wiele różnych rodzajów linków, ale wszystkie one dzielą się na dwie główne kategorie: naturalne backlinki oraz nienaturalne backlinki (aka black hat). Naturalne backlinki to takie, które pochodzą z innych stron, które połączyły się z użytkownikiem w sposób organiczny (tj. bez żadnej interwencji z jego strony). Nienaturalne backlinki to takie, które nie pochodzą naturalnie z innych stron, ale raczej zostały zbudowane sztucznie (zazwyczaj za pośrednictwem pewnego rodzaju płatnych usług).

Link building to proces pozyskiwania linków do Twojej strony z innych stron internetowych. Jest to jedna z najważniejszych części SEO, a także obszar, który może być najtrudniejszy do opanowania.

Google klasyfikuje dwa rodzaje link buildingu: naturalny i nienaturalny. Naturalne backlinki to takie, które zdobywa się poprzez dobre treści, zaangażowanie w mediach społecznościowych lub inne organiczne sposoby. Nienaturalne backlinki są opłacane lub generowane w jakiś sposób, który narusza wytyczne Google.

Celem każdej kampanii SEO powinno być zbudowanie naturalnych backlinków, ponieważ pomagają one witrynie w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Naturalne backlinki są zawsze preferowane w stosunku do nienaturalnych

Należy zauważyć, że Google klasyfikuje te dwie kategorie w różny sposób pod względem statusu SEO. Naturalne backlinki są zawsze preferowane w stosunku do nienaturalnych, ponieważ Google rozumie, że odzwierciedlają one prawdziwe powiązanie pomiędzy dwoma stronami. Nienaturalne linki nie muszą odzwierciedlać prawdziwego związku pomiędzy dwiema stronami (w rzeczywistości zazwyczaj tak nie jest).

Sekcja: Podsumowanie strategii link buildingu.

Poniżej przedstawiamy krótki przegląd strategii link buildingu, które stosujemy w celu zwiększenia rankingu strony w wyszukiwarkach.

1. Badanie słów kluczowych – Jest to pierwszy krok w tworzeniu udanej kampanii link buildingu. Przeprowadzamy kompleksowe badania słów kluczowych, aby dowiedzieć się, które słowa kluczowe powinny być ukierunkowane i jak można je wykorzystać do celów budowania linków.

2. Analiza konkurencji – Analizujemy backlinki naszych konkurentów oraz ich page-rank, aby dowiedzieć się, co należy zrobić, aby ich pokonać.

3. Badanie źródeł online – Używamy różnych narzędzi online takich jak Open Site Explorer i Majestic w celu znalezienia stron internetowych, które akceptują posty gościnne lub pozwalają nam na tworzenie linków z powrotem do naszej strony przy użyciu anchor text, który spełnia wytyczne Google dotyczące użycia słów kluczowych i gęstości (na przykład: „kliknij tutaj”).

4. tworzenie treści – Po zidentyfikowaniu odpowiednich partnerów tworzymy wysokiej jakości treści, które przemówią bezpośrednio do ich grupy docelowej (na przykład „10+ sposobów na ulepszenie swojego bloga”). Następnie kontaktujemy się z tymi partnerami za pomocą e-maili, które przedstawiają temat naszego postu, zawierają krótki opis naszej firmy, wyjaśniają, dlaczego ludzie powinni dbać o ten temat (poprzez wprowadzenie), oferują im darmowy link zwrotny do ich strony internetowej i pytają, czy chcą współpracować przy tym poście.

5. zasięg – Kiedy otrzymamy pozytywną odpowiedź od potencjalnego partnera, docieramy do niego poprzez e-mail lub media społecznościowe i przedstawiamy się. Zamieszczamy również zarys danego postu i informujemy, kiedy zostanie opublikowany, aby mogli go sprawdzić lub przekazać informacje zwrotne przed jego wejściem na rynek.

6. Promocja – Kiedy nasze treści są już dostępne na stronie internetowej lub blogu partnera, promujemy je za pomocą kanałów mediów społecznościowych, takich jak Twitter i Facebook, aby zwiększyć ich widoczność i skierować ruch z powrotem do naszej witryny, aby uzyskać więcej ekspozycji (i miejmy nadzieję, że konwersji).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.